#dezinformáció

Biznisz 2021-10-27 | 10:27

Gyurcsány-közeli médiabirodalmat finanszíroz Brüsszel

  • Újabb külföldi beavatkozási kísérlet a magyar nyilvánosságba és belpolitikába.
  • A hivatalos indoklás az álhírek és a dezinformációk elleni fellépés.
  • A kiadó vállalkozás a Soros György finanszírozásában álló 444 kiadója, a Magyar Jeti Zrt. lesz.
  • A kapcsolódó kutató-munkáért a Hammer Ferenc vezette Media Universalis Alapítvány felel majd.
  • Hammer saját szavai szerint gyerekkori jó barátja Dessewffy Tibornak, aki Gyurcsány Ferenc szoros szövetségese volt 2010 előtt; Dessewffy egy think tanket gründolt a volt miniszterelnöknek, ez volt a DEMOS Alapítvány.
  • Hammer és Dessewffy továbbá a motorjai annak az ellenzéki propagandaportálnak, ami Erősítő néven fut, és kizárólag ellenzéki tartalmakat hirdet elképesztő pénzekből a Facebookon.
  • Dessewffy pedig tagja egy olyan, kiterjedt adatgyűjtésre specializálódott vállalkozásnak (DatAdat), mely a DK-s és ellenzéki csetbotokat üzemelteti, és amiben szerepet vállal tulajdonosként Gyurcsány szövetségese, Bajnai Gordon és Ficsor Ádám is, valamint ott dolgozik Bajnai korábbi kabinetfőnöke, Szigetvári Viktor is.
  • A Gyurcsány-család és a hozzá közelálló körök nem először kapnak pénzt Brüsszeltől.
  • Korábban az Altus Zrt., Gyurcsányék családi vállalkozása kapott Brüsszeltől milliárdokat.
  • Vagyis az újabb kezdeményezéssel teljes együttműködés alakul ki a Soros-hálózat és Gyurcsány Ferenc körei között, a számlát pedig Brüsszel fizeti, közpénzből.
  • A baloldal és a Soros-hálózat legutóbbi együttműködésére példa, hogy a baloldali előválasztás informatikai hátterét a Soros György támogatta aHang biztosította.